Zespół Szkolno-Przedszkolny nr 8

Zespół Szkolno-Przedszkolny nr 8

50-209, Wrocław

ul. Składowa 2-4

tel. 717986931

sekretariat.zsp08@wroclawskaedukacja.pl

Statystyki

  • Odwiedziło nas: 281623
  • Do końca roku: 232 dni
  • Do wakacji: 39 dni

Kalendarium

Poniedziałek, 2024-05-13

Imieniny: Agnieszki, Magdaleny

MegaMisja - Ekonomiczny aspekt działania mediów - Bliźniaki reklamują swój piknik naukowy

Celem dzisiejszej MegaMisji było zrozumienie podstawowych mechanizmów kierujących reklamą. Na początku Zakręceni dyskutowali na temat znanych im różnych form reklamy. 

Starali się zdefiniować, czym jest reklama i czemu ona służy. Co odróżnia ją od treści i komunikatów informacyjnych. Uczniowie ze zdziwieniem, uświadomili sobie jak wiele pozornie niewinnych informacji, obrazów lub lansowanych w mediach społecznościowych emocji jest produkowanych głównie z zamiarem uwrażliwienia nas na wszechogarniające reklamy. Najlepszym sposobem, żeby zrozumieć czym jest reklama jest próba stworzenia własnej reklamy. Dzieci podzieliły się na grupy. Każda z nich otrzymała konkretne hasło, do którego miała stworzyć plakat reklamowy. Wszyscy starali się wymyślić jak najbardziej atrakcyjną formę, żeby przyciągnąć uwagę potencjalnych odbiorców. Następnie odbyła się prezentacja prac i wspólna dyskusja. Uczniowie ocenili plakaty pod kątem prawdziwości i atrakcyjności przekazu, starali się też wymyśleć jak najskuteczniejszy nośnik reklamowy dla swojego plakatu (poszukiwali odpowiedniej muzyki, która dopełniłaby przekaz medialny). Wykonane dzisiaj ćwiczenia pozwoliły lepiej zrozumieć czym jest zwyczajna prezentacja różnych treści, a czym ich sprzedawanie.

Wobec ogromnej ilości, otaczających nas reklam, w tym reklam ukrytych, musimy zachować dużą czujność w trakcie odbioru różnorakich treści audiowizualnych. Jesteśmy potencjalnym celem i obiektem różnych manipulacji (także dotyczącym określonych postaw czy poglądów). Od dziecka powinniśmy kształtować postawę selektywnego odbioru i krytycznej refleksji. 

 

Renata Płochocka