Rozkład dnia
Ramowy rozkład dnia w przedszkolu
6.00 - 8.15
- schodzenie się dzieci, wspólna zabawa z udziałem nauczyciela oraz zabawy swobodne według zainteresowań dzieci, praca indywidualna i w małych zespołach, obserwacja pedagogiczna - tworzenie sytuacji doskonalących pamięć i zdolność kojarzenia, umiejętność skupiania uwagi, czuwanie nad zabawą z przestrzeganiem zasad równego prawa do korzystania ze wspólnych zabawek, stwarzanie warunków do podejmowania przez dzieci zabaw badawczych i konstrukcyjno – technicznych;
- dzieci 3-4 letnie zabawa ruchowa,dzieci 5-6 letnie ćwiczenia poranne - kształtowanie zachowań prozdrowotnych.
8.15 - 9.00
- przygotowanie do śniadania - porządkowanie sali, pełnienie dyżurów - wyrabianie nawyków i czynności higienicznych,
- śniadanie - kształtowanie nawyków samodzielnego, estetycznego i kulturalnego spożywania posiłków.
9.00 - 11.15
- zajęcia i sytuacje dydaktyczno - wychowawcze, zgodne z podstawą programową, dostosowane do indywidualnych potrzeb i możliwości dziecka wspierające rozwój emocjonalny, poznawczy i fizyczny dziecka - nabywanie przez dzieci wiedzy i nowych umiejętności, rozwijanie twórczej aktywności i wrażliwości dzieci poprzez kontakt z muzyką, sztuką i literaturą, Poznawanie, utrwalanie i przestrzeganie zasad bezpieczeństwa w budynku;
- organizacja zabaw na powietrzu, wycieczek i spacerów - poznawanie, utrwalanie i przestrzeganie zasad bezpieczeństwa w ogrodzie i poza terenem przedszkola, Inspirowanie aktywnej postawy dziecka wobec środowiska w bezpośrednim kontakcie z przyrodą.
11.15 - 12.00
- przygotowanie do obiadu - kształtowanie nawyków higienicznych;
- obiad - wyrabianie przekonania o konieczności spożywania pokarmów, ćwiczenie umiejętności prawidłowego posługiwania się sztućcami.
12.00 - 14.00
- odpoczynek - słuchanie bajek, muzyki poważnej, relaksacja, leżakowanie dla młodszych dzieci - nabywanie umiejętności odpoczynku, świadomego wyciszenia i uspokojenia, odreagowanie napięć psychoruchowych;
- organizacja zabaw: gry planszowe, konstrukcyjne, utrwalenie poznanego materiału, praca wyrównawcza, indywidualna i w małych zespołach, zabawy swobodne według zainteresowań dzieci, zabawy i ćwiczenia ruchowe - rozwijanie twórczej aktywności i wrażliwości dzieci, kształtowanie pozytywnego stosunku względem siebie i innych dzieci, rozwijanie cech motorychnych.
14.00 - 14.30
- przygotowanie do podwieczorku - kształtowanie nawyków higienicznych;
- podwieczorek - usprawnianie technik samodzielnego spożywania posiłków, przezwyciężanie uprzedzeń oraz przyzwyczajanie do zdrowego żywienia
14.30 - 17.00
- aktywność własna dzieci, gry i zabawy stolikowe, zabawy ruchowe w sali bądź na powietrzu, zabawy w kącikah zainteresowań, kontakty indywidualne z rodzicami w miarę zaistniałych potrzeb, rozchodzenie się dzieci - tworzenie warunków sprzyjających spontanicznej aktywności dzieci i wymianie informacji.