Zespół Szkolno-Przedszkolny nr 8

Zespół Szkolno-Przedszkolny nr 8

50-209, Wrocław

ul. Składowa 2-4

tel. 717986931

sekretariat.zsp08@wroclawskaedukacja.pl

Statystyki

  • Odwiedziło nas: 278054
  • Do końca roku: 241 dni
  • Do wakacji: 48 dni

Kalendarium

Sobota, 2024-05-04

Imieniny: Floriana, Michała

MegaMisja- Ekonomiczne aspekty działania mediów - Julka i Kuba tropią nadawcę komunikatu

Dzisiejsza MegaMisja koncentrowała się na podstawowych definicjach związanych z komunikacją. Na początku dzieci odgadywały jakie słowo można ułożyć z przygotowanych wcześniej liter. Tym słowem był KOMUNIKAT. Określenie kluczowe dla zrozumienia czym jest komunikacja, ale wymagające doprecyzowania. Zakręceni podawali przykłady różnych komunikatów i starali się nazwać, kto jest ich nadawcą, a kto odbiorcą. Dzięki zabawie z kubeczkami połączonymi sznurkiem (imitującymi rozmowę telefoniczną), dzieci łatwiej zrozumiały wymienność ról w trakcie komunikacji – gdy każdy jest odbiorcą, a następnie może być również nadawcą rożnych informacji. Kolejnym etapem było poszukiwanie różnych przykładów medialnych komunikatów (takich jak film, piosenka, audycja radiowa lub różne treści internetowe czy telewizyjne). Szczególnym wyróżnikiem, na który zwrócono uwagę była niepowtarzalność i jednorazowość niektórych komunikatów.

Szczegółowa analiza komunikatów medialnych zwraca naszą uwagę na często nieoczywiste i pomijane aspekty. Ważne żebyśmy umieli określać kto jest prawdziwym nadawcą komunikatu (tzn. jego twórcą, pomysłodawcą, producentem i beneficjentem) oraz kto jest prawdziwym i zaplanowanym (a nie deklarowanym) odbiorcą. 

Renata Płochocka