
Podczas zajęć „Bawię się, koduję, programuję”, realizowanych w ramach programu Cyfrowa Szansa, uczniowie wyruszyli na nietypowe grzybobranie – tym razem nie do lasu, lecz do świata kodowania i kreatywnej zabawy.
Na początku dzieci rysowały grzyby jadalne i niejadalne, poznając ich cechy i ucząc się je rozróżniać. Następnie umieszczały swoje prace na specjalnie przygotowanej planszy, która stała się polem do programistycznej przygody.
W rolę grzybiarza wcielił się robot Photon, który – dzięki aplikacji Photon Badge – został zaprogramowany przez uczniów do wykonania konkretnego zadania. Celem było tak zaplanować trasę robota, aby zebrał wszystkie grzyby jadalne, omijając te trujące. Dodatkowo, gdy Photon „zbierał” jadalnego grzyba, zmieniał kolor swoich czułek, a po dotarciu do mety wydawał dźwięk zwierzęcia zamieszkującego las.
Zajęcia były nie tylko świetną zabawą, ale też doskonałą okazją do nauki logicznego myślenia, rozpoznawania gatunków grzybów oraz rozwijania umiejętności programowania. Dzieci z entuzjazmem podejmowały kolejne wyzwania, a Photon – jak na prawdziwego grzybiarza przystało – dzielnie przemierzał leśne ścieżki planszy.
Renata Płochocka